FAQ

We kunnen ons voorstellen dat onze website vragen teweeg brengen, we hebben geprobeerd om de meest voor de hand liggende vragen met daarbij het antwoord op deze pagina te zetten. Blijven er vragen onbeantwoord? Dan heeft u de mogelijkheid om uw vraag op onze contactpagina te stellen.

Algemene vragen

Hieronder vind u een overzicht van de algemene vragen omtrent Budgetkings.nl in al zijn Facetten.

Vraag Antwoord
Waarom deze website? Daar kunnen we kort en bondig over zijn, namelijk: Fietskeus.nl wilde een website opzetten om op een zo eenvoudig mogelijke wijze een fiets te kopen of te verkopen.
Maakt jullie website gebruik van cookies? Op dit moment maakt Fietskeus.nl op hun website gebruik van browser cookies. Deze worden enkel gebruikt voor de werking van de onderdelen die op deze website worden gebruikt.

Werking website

Hieronder vind u een overzicht van de vragen omtrent de werking en gebruik van Fietskeus.nl.

Vraag Antwoord
Moet ik alle velden invullen bij het plaatsen van- of zoeken naar een fiets? We willen de gebruikers van Fietskeus zo min mogelijk verplichtingen opleggen, het staat u voor het grootste gedeelte vrij om alleen de filters te gebruiken die u wilt. Het is echter aan te raden om zo veel mogelijk velden in te vullen, u vergroot daarmee de kans op succes. Een advertentie met zoveel mogelijk informatie kan potentiele kopers namelijk over de streep trekken. Een zorgvuldig ingevulde zoekopdracht zorgt er daarnaast voor dat u alleen die fietsen als resultaat krijgt waar u mogelijk interesse in hebt.
Wie kunnen er fietsen plaatsen op Fietskeus? Iedereen mag zijn/haar fiets plaatsen op Fietskeus. Het maakt niet uit of u een bedrijf hebt, of als particulier een fiets wilt verkopen. Fietskeus is gratis toegankelijk voor iedereen die een fiets wil verkopen. Het is daarbij natuurlijk wel belangrijk dat u zelf de rechthebbende bent van de fiets en dat u gerechtigd bent om deze te verkopen.
Ik heb een fiets gezien welke ik wil kopen, hoe werkt dit? Wanneer u een fiets hebt gezien welke u wilt kopen, of waar u meer informatie over wilt, kunt u zelf rechtstreeks contact opnemen met de aanbieder. Wanneer de aanbieder een telefoonnummer heeft geplaatst kunt u bellen, is dit niet het geval, dan kunt u via Fietskeus contact opnemen via het emailformulier. Onder elke advertentie vindt u daarvoor de link ‘Contact opnemen met de verkoper.
Moet ik betalen om mijn fiets te plaatsen? Nee, het plaatsen van een fiets is gratis. Wanneer de fiets na 45 dagen nog niet is verkocht, kunt u er voor kiezen om de advertentie gratis met nog eens 45 dagen te verlengen.
Ik wil mijn account verwijderen, hoe dit ik dit? U kunt uw account verwijderen door ons contactformulier in te vullen. Selecteer bij categorie "Account verwijderen", vul de rest van de velden in en vul bij bericht uw klantnummer in. Deze kunt u vinden door in te loggen bij "Mijn Fietskeus" (Mijn gegevens). Wij verwijderen het account en uw advertenties dan voor u.
Hoe werken de eenvoudige- en geavanceerde filters? Naast de algemene filters, vindt u bij het zoeken- of plaatsen van een mountainbike of racefiets een aantal eenvoudige en geavanceerde filters. Deze filters zijn bedoeld om het zoeken te vereenvoudigen doordat je specifieker kunt zoeken. Vaak weet je namelijk al wat je hebben wil.
Kan ik ook bieden op een fiets? Nee, er bestaat op Fietskeus geen optie om te bieden op een fiets, hier is bewust voor gekozen. Via de bekende online marktplaatsen bent u wellicht gewend om te kunnen bieden, wat voor de verkoper als gevolg heeft dat er ook vaak niet realistisch wordt geboden. Fietskeus is bedoeld als serieus platform, het bieden op een fiets past hier in onze ogen niet in.
Waar vind ik het advertentienummer? Elke fiets op Fietskeus is voorzien van een uniek advertentienummer. Dit nummer vindt u bij de geplaatste fietsen in uw account terug onder 'adv.nr'. Ook in de link (url) van elke fiets is dit advertentienummer verwerkt, zo weet u altijd zeker om welke fiets het gaat, ook als u meerdere fietsen van hetzelfde type hebt.